Oszukana przez telefon metodą „na pracownika banku” – policjanci ostrzegają i apelują o ostrożność
Policjanci ostrzegają przed przestępcami podającymi się za pracowników banku. Oszust podający się za konsultanta banku telefonicznie uzyskuje dostęp do konta bankowego swojej ofiary i kradnie zgromadzone tam pieniądze. W ten sposób sprawca może także zaciągnąć na swojego rozmówcę kredyt.
Policjanci otrzymali zgłoszenie dotyczące nietypowego oszustwa metodą „na pracownika banku”. Oszust, który dzwonił do pokrzywdzonej podał się za konsultanta bankowego i poinformował o niepokojących transferach pieniężnych na koncie ofiary. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy „konsultant” polecił aby pokrzywdzona zainstalowała aplikację, która umożliwiła mu zdalne wykonywanie działań na smartfonie. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym konta bankowego, z którego dokonał przelewu - kradzieży pieniędzy. Pod koniec rozmowy sprawca wskazał aby usunąć z telefonu wskazane przez niego aplikacje.
W taki właśnie sposób w ostatnim czasie została oszukana mieszkanka powiatu wejherowskiego, która w wyniku działania oszusta podającego się za pracownika banku straciła swoje oszczędności – prawie 10 tys. zł..
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania żadnych aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Oszustwo jest przestępstwem, za które grozi kara nawet 8 lat pozbawienia wolności.