Wiadomości

Policjanci apelują – nie dajmy się oszukać

Data publikacji 03.11.2020

Wczoraj do lęborskiego przedsiębiorcy zadzwonił oszust podający się za funkcjonariusza Komendy Głównej Policji, twierdząc, że prowadzi tajne dochodzenie dotyczące wycieku danych z banku i potrzebuje jego danych do logowania do bankowości elektronicznej. Dane uzyskał, a efektem tego był przelew kilkunastu tysięcy złotych z konta przedsiębiorcy. To już kolejna próba wyłudzenia pieniędzy na terenie powiatu lęborskiego przez oszustów podających się za policjanta. Przypominamy! Policjanci nigdy nie informują telefonicznie o prowadzonych postępowaniach i nigdy nie proszą o przelew czy wypłatę pieniędzy albo dane do logowania lub kody autoryzacyjne.

Lęborscy policjanci pracują nad sprawą zgłoszonej wczoraj kolejnej próby oszustwa metodą ”na policjanta”. Do 54-letniego przedsiębiorcy na telefon stacjonarny zadzwonił mężczyzna podając się za funkcjonariusza Komendy Głównej Policji. Oszust twierdził, że prowadzi ściśle tajne dochodzenie w sprawie wycieku danych z banku i musi uzyskać od swojego rozmówcy dostęp do jego konta. 54-latek na początku mu nie uwierzył i odmówił podania swoich danych do logowania. Wtedy usłyszał by potwierdził tę informację dzwoniąc pod nr 997. Mężczyzna nie odkładając słuchawki, wybrał ten numer, nie mając świadomości, że ponownie łączy się z oszustem. W efekcie przekazał przestępcy login i hasło do swojego konta, co skutkowało natychmiastowym przelewem kilkunastu tysięcy złotych z jego rachunku.

Policjanci przestrzegają, aby w trakcie tego rodzaju rozmów telefonicznych nie przekazywać żadnych danych o zgromadzonych lokatach bankowych, loginów, haseł, smsów z kodem autoryzacyjnym czy danych osobowych, które przestępcy próbują wyłudzić w celu rzekomej weryfikacji tożsamości.

Pamiętajmy, że funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie informują osób postronnych o podejmowanych działaniach, a szczególnie o tajnych akcjach. NIGDY też nie proszą o przelew czy wypłatę pieniędzy. W przypadku odebrania telefonu, gdzie rozmówca przedstawia się jako funkcjonariusz CBŚ, KGP czy innej jednostki Policji i pojawi się temat związany z przekazaniem pieniędzy czy danych do konta bankowego, natychmiast należy zadzwonić pod numer 112 lub 997. WAŻNE! Zanim wybierze się numer alarmowy należy upewnić się, że rozłączyło się poprzednią rozmowę.

Powrót na górę strony