Policjanci apelują – nie dajmy się oszukać
Wczoraj do lęborskiego przedsiębiorcy zadzwonił oszust podający się za funkcjonariusza Komendy Głównej Policji, twierdząc, że prowadzi tajne dochodzenie dotyczące wycieku danych z banku i potrzebuje jego danych do logowania do bankowości elektronicznej. Dane uzyskał, a efektem tego był przelew kilkunastu tysięcy złotych z konta przedsiębiorcy. To już kolejna próba wyłudzenia pieniędzy na terenie powiatu lęborskiego przez oszustów podających się za policjanta. Przypominamy! Policjanci nigdy nie informują telefonicznie o prowadzonych postępowaniach i nigdy nie proszą o przelew czy wypłatę pieniędzy albo dane do logowania lub kody autoryzacyjne.
Lęborscy policjanci pracują nad sprawą zgłoszonej wczoraj kolejnej próby oszustwa metodą ”na policjanta”. Do 54-letniego przedsiębiorcy na telefon stacjonarny zadzwonił mężczyzna podając się za funkcjonariusza Komendy Głównej Policji. Oszust twierdził, że prowadzi ściśle tajne dochodzenie w sprawie wycieku danych z banku i musi uzyskać od swojego rozmówcy dostęp do jego konta. 54-latek na początku mu nie uwierzył i odmówił podania swoich danych do logowania. Wtedy usłyszał by potwierdził tę informację dzwoniąc pod nr 997. Mężczyzna nie odkładając słuchawki, wybrał ten numer, nie mając świadomości, że ponownie łączy się z oszustem. W efekcie przekazał przestępcy login i hasło do swojego konta, co skutkowało natychmiastowym przelewem kilkunastu tysięcy złotych z jego rachunku.
Policjanci przestrzegają, aby w trakcie tego rodzaju rozmów telefonicznych nie przekazywać żadnych danych o zgromadzonych lokatach bankowych, loginów, haseł, smsów z kodem autoryzacyjnym czy danych osobowych, które przestępcy próbują wyłudzić w celu rzekomej weryfikacji tożsamości.
Pamiętajmy, że funkcjonariusze Policji NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie. Policjanci NIGDY nie informują osób postronnych o podejmowanych działaniach, a szczególnie o tajnych akcjach. NIGDY też nie proszą o przelew czy wypłatę pieniędzy. W przypadku odebrania telefonu, gdzie rozmówca przedstawia się jako funkcjonariusz CBŚ, KGP czy innej jednostki Policji i pojawi się temat związany z przekazaniem pieniędzy czy danych do konta bankowego, natychmiast należy zadzwonić pod numer 112 lub 997. WAŻNE! Zanim wybierze się numer alarmowy należy upewnić się, że rozłączyło się poprzednią rozmowę.