Wiadomości

POLICJANCI ROZMAWIAJĄ Z SENIORAMI O BEZPIECZEŃSTWIE

Data publikacji 12.01.2017

Policjantki z Lęborka spotkały się z seniorami, aby porozmawiać z nimi o szeroko pojętym bezpieczeństwie. Funkcjonariuszki przedstawiły m.in. charakterystykę wyłudzeń pieniędzy metodą „na wnuczka” i „na policjanta”, wskazując jak zapobiegać tego rodzaju oszustwom.

Policjantki z Lęborka spotkały się z seniorami, aby porozmawiać z nimi o szeroko pojętym bezpieczeństwie. Funkcjonariuszki przedstawiły m.in. charakterystykę wyłudzeń pieniędzy metodą „na wnuczka” i „na policjanta”, wskazując jak zapobiegać tego rodzaju oszustwom.

Policjantki z lęborskiej komendy spotkały się wczoraj z seniorami, aby przestrzec ich przed oszustami wyłudzającymi od starszych osób pieniądze i inne wartościowe przedmioty. Szczególną uwagę funkcjonariuszki poświęciły przedstawieniu charakterystyki przestępstw dokonywanych metodą „na wnuczka” i „na policjanta”.

Policjantka zajmująca się profilaktyką społeczną zaprezentowała filmy profilaktyczne, w którym zainscenizowane zostały sytuacje, mające miejsce w rzeczywistości. Jedna z nich dotyczyła rozmowy telefonicznej starszej osoby z mężczyzną podającym się za członka rodziny i proszącym o pieniądze na polubowne załatwienie sprawy wypadku drogowego. Kolejny film dotyczył próby oszustwa metodą „na policjanta”, podczas której oszust informował seniora o prowadzonej przez policję akcji, ukierunkowanej na zatrzymanie osób okradających konta bankowe i prosił o pomoc w działaniach poprzez wypłacenie pieniędzy i przekazanie ich funkcjonariuszowi. Każdy film policjantki opatrzyły komentarzem, wskazując jak się dać się oszukać przestępcom.

W trakcie spotkania policjantki przestrzegły też słuchaczy, aby nie podpisywali żadnych umów i innych dokumentów z domokrążcami, gdyż w łatwy sposób mogą wpaść w pułapkę kredytową za bezwartościowe przedmiotu lub płacić za niechciane usługi.

PRZYPOMINAMY JAK DZIAŁAJĄ OSZUŚCI

1. Dzwoni telefon.

2. Osoba z którą rozmawiasz mówi, że jest Twoim wnuczkiem lub innym bliskim krewnym i pilnie potrzebuje pieniędzy.

3. Oświadcza, że sama nie może przyjść po odbiór pieniędzy i przyśle swojego dobrego znajomego.

4. Następnie ponownie dzwoni telefon.

5. Osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się za policjanta lub funkcjonariusza CBŚ i mówi, że właśnie dzwonił do Ciebie oszust. Osoba ta prosi o pomoc w zatrzymaniu przestępcy. Informuje, że w tym celu masz przekazać osobie, która przyjdzie umówione pieniądze.

PAMIĘTAJ!

1. Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy. Policja nigdy telefonicznie nie informuje o prowadzonych działaniach. Jeśli odbierzesz taki telefon, masz pewność, że dzwonił oszust.

2. Po takiej rozmowie rozłącz się i natychmiast zadzwoń do kogoś bliskiego na znany Ci numer telefonu i opowiedz o tym zdarzeniu.

3. Nigdy w takich lub podobnych sytuacjach nie przekazuj pieniędzy.

4. Zawsze w takiej sytuacji powiadom Policję dzwoniąc na numer 997 lub 112.

 

Powrót na górę strony